Otilija in Anton sta imela 10 otrok in skupno 572 potomcev

Rodbina SlodnjakDandanes, ko imamo vedno manj časa za takšna in drugačna srečanja ter druženja, so še posebej dobrodošla srečanja svojcev in sorodnikov. Zato niti ne preseneča, da je bilo izjemno prijetno, prisrčno, zabavno in celo ganljivo srečanje potomcev družine Otilije in Antona Slodnjak, ki sta bila rojena davnega leta 1880 v Rotmanu, v občini Juršinci v Slovenskih Goricah. Srečanje je ob pomoči drugih prizadevnih članov pripravljalnega odbora, organiziral Jože Slodnjak iz Maribora, ki nam je ob tem povedal: »To je bilo 7. srečanje potomcev naših prednikov Otilije in Antona Slodnjaka.

Na 7. srečanje rodbine Slodnjak je prišlo nad 250 sorodnikov

Slovenci in Avstrijci med Weitersfeldu in Sladkim Vrhom složno skočili v Muro

Mura Veliki skokLetošnjemu Velikemu skoku/Big Jump so se blizu broda na Muri med Trnovim ob Muri (Weitersfeldu) in Sladkim Vrhom pridružili tako Avstrijci kot Slovenci. Tako so se natanko ob 15.00  pridružili tisočim Evropejcem, ki so skočili v vse večje reke in jezera, da bi tako opozorili na njihovo veliko bogastvo. Veliki skok je tokrat že drugič potekal na tem mestu in je signal Evropi, ki nas opominja na potrebo po zaščiti naših voda, hkrati pa opozarja na čiste reke. Obenem pa je bil še en poziv, da mora Mura na tem delu in v celotni Sloveniji teče brez ovir. Koordinator kampanje Rešimo Muro Stojan Habjanič je ob tem povedal: "Tudi danes je tukaj očitno, da reke ne damo. Reka je del življenja, ljudje so se preselili k reki, jo znova vzljubili, tako kot je bilo to nekoč blizu njihovih življenj in tako življenje si predstavljamo tudi v prihodnje tako ob mejni reki kot vzdolž celotne reke v Sloveniji."

Z Velikim skokom so opozorili na pomen reke Mure

Najmlajši Luka z osmimi, najstarejših Ivan s 73 leti!

Harmonikarji KonjiščeKljub veliki vročini, ki je pritiskala je minuli konec tedna znova bilo veselo in razigrano v idiličnem turistično rekreacijskem centru (TRC) Zgornje Konjišče. V organizaciji Turističnega društva Čemaž – Apaške doline je namreč v sencah potekal 11. „Veseli popoldan s harmonikarji", ko so številni, predvsem mladi ljubiteljski harmonikarji raztegnili meh. Tokrat je v Zgornje Konjišče prišlo 11 mladih glasbenikov iz širšega območja skrajnjega severovzhoda Slovenije, iz Štajerske in Pomurja. Med udeleženci kaže omeniti predvsem najmlajšega udeleženca Luko Kaučiča iz bližnjega Podgorja in 73-letnega Ivana Pompergerja iz Sladkega Vrha, njuna razlika v letih pa je znašala kar 65 let. V okviru prireditve, na kateri se je zbralo tudi veliko število obiskovalcev in gostov od blizu in daleč, tudi z druge strani reke Mure, iz sosednje Avstrije, so se mnogi razveselili z bogatimi dobitki na srečelovu, ki so ga med drugim pripravili.

Harmonikarji so enajstič raztegnili meh v Zgornjem Konjišču

MK Lisjak, ki velja za enega bolj dejavnih na tem območju, pripravil 15. srečanje motoristov

Motoristi KonjiščeVišje temperature in sončno vreme so na ceste že od marca in aprila naprej privabile mnogo motoristov, med katerimi so tudi člani Motorističnega kluba Lisjak iz Apaške doline (MK Lisjak), ki po svoji aktivnosti in angažiranosti, zlasti pri prometni varnosti, velja za enega bolj dejavnih motorističnih klubov pri nas. Ena njihovih osrednjih aktivnosti je organizacija tradicionalnega motorističnega srečanja, ki je tudi letos potekalo ob izteku šolskega leta in meseca junija, v Zgornjem Konjišču. Letošnje, že kar 15. srečanje zapovrstjo, je torej tudi letos potekalo na območju občine Apače, natančneje na lokaciji ribiškega doma v Zgornjem Konjišču, a se veseljaki na enoslednih kolesih niso zadovoljili samo s tem, temveč so imeli več aktivnosti.

Motoristi so se srečali v Zgornjem Konjišču

Tjaša pred Anejem in Renejem

Otročki dan MahovciŠportno-turistično društvo Mahovci, ki je nekakšen nosilec družabnega življenja v domači vasi v Apaški dolini, je tudi letos pripravilo tradicionalni otroški dan. Na športnem centru v Mahovcih so za male in nekoliko večje otroke pripravili dve otroški igrali in sicer, gasilka in fusbal na štangi. Prav tako so organizirali dejavnosti za otroke, in sicer tekmo med dvema vodnima balonoma, ki je bila najbolj priljubljena med otroci, ki so prišli iz širšega območja Apaške doline. Na koncu so trije najboljši (1. Tjaša Horvat, 2. Anej Dresler, 3. Rene Leopold) udeleženci dobili priznanje za dosežena mesta in pa majhne praktične nagrade.

Malčki so se zabavali na „otroškem dnevu

Tudi sveta maša za stanovalce domov za starejše iz občine Sv. Jurij ob Ščavnici

StarejšiNa Stari Gori je potekalo zanimivo in prisrčno srečanje občanov občine Sv. Jurij ob Ščavnici, ki bivajo v Domu starejših v Gornji Radgoni in Domu Lukavci in ga je ob pomoči Občinske organizacije RK in Društva podeželskih žena občine Sv. Jurij ob Ščavnici, pripravila domača občina. Drugo srečanje se je pričelo z obiskom sv. maše v cerkvi Sv. Duha na Stari Gori, ki jo je daroval duhovni pomočnik župnije Sv. Jurij ob Ščavnici, Mirko Rakovec. Pred pričetkom maše je stanovalce in njihove spremljevalce pozdravil župan občine Sv. Jurij ob Ščavnici Miroslav Petrovič, ki je povedal, kako je namen srečanja, da jih vsako leto vsaj enkrat povabijo v občino, od koder jih je pot zanesla v domove za starejše.

Župan sprejel občane, ki živijo v domovih

Moj kraj Radgona

VELIKOST TEKSTA

ZASLON

Zaslon

Prvič v zgodovini – "stara" glasba povozila "novo" glasbo

 

O tem, kako je "stara glasba" povozila "novo"

Rock bandMedtem ko "stara" garda polni stadione in jo še dodatno vlečejo iz že zaslužene penzije, da polnijo koncertna prizorišča s samostojnimi koncerti, pa ta "novi" na stadione sploh ne upajo in še za kakšen "večji" event se jih združi po nekaj skupaj za vsak pol urni nastop v enem večeru, da se jih vsaj nekaj publike nabere, pa še v teh nastopih postavljajo v ospredje bizarne kulise, manjko garderobe in specialne efekte, namesto svoje glasbe.

In se je zgodil veliki pok. Prvič v zgodovini glasbe je "stara" glasba prekosila, povozila "novo". In napovedi padanja "nove" glasbe so še bolj realistično krute. Presenetljivo ? Zame ne, ker sem že zadnjih par let pričakoval točno to. Ker to, kar se dela zadnjih 15 let, nima več nobene veze s glasbo.....
Še več – vsaj 80% proizvedene glasbe v zadnjih 15ih letih bi moralo biti po mojem zapisane na seizmografih, ne pa na nosilcih zvoka. Obenem pa še vedno občudujem ta psihološki moment množičnega konzumiranja instant "uspešnic", o katerih tej isti navdušenci že dva meseca kasneje nimajo več pojma, da so jo sploh kdaj slišali.
Sodobna pop glasba je žal postala živa žalost in upravičeno propada, kar nenazadnje očitno vedno bolj ugotavljajo tudi nove generacije po svetu, ki vedno bolj odkrivajo kakovost glasbe vse tam od 60ih pa do konca 90ih prejšnjega 1000letja, torej obdobja, ko so se, zaenkrat, zgodili vsi najpomembnejši revolucijski tektonski premiki v zgodovini glasbe.
In to so prikazali tudi zadnji rezultati merjenj poslušanj in prodaj glasbe po svetu, v katerih je zadnjih 5 let "stara" glasba iz leta v leto zmanjševala razliko proti "novi", dokler se ni letos zgodil – prvič v zgodovini glasbe in človeštva – veliki pok, ko je "stara" glasba prekosila in brez milosti povozila "novo" v vseh segmentih, vključno s prodajo.
Po mojem bi se sicer to zgodilo vsaj že 5 let prej, ampak tako založbe, kot posamezniki, so bili pač bolj na izi pri digitalizaciji "stare" glasbe, mulcem pa itak niti na pamet ni padalo, da bi sukali vinilke ali celo avdio kasete, mnogim se še cd-ji zdijo preveč zahteven čudaški proces predvajanja glasbe.
Ampak, da bo parodija velikega poka še večja – dejansko so si "novi" glasbeni izvajalci zadnjih 15 let zadevo zakuhali kar sami z vsemi možnimi remiksi "starih" uspešnic, "noveša" produkcija pa je itak večinsko postregla zgolj s glasbo, ki je tudi povprečnemu poslušalci ponujala le en odgovor – ko slišiš en komad je, kot bi slišal vse.
It's Only Rock 'n Roll
Pred kratkim so tako prodajalci glasbenih zapisov po svetu, ki za razliko od založb nimajo razloga potvarjati številk prodajnih podatkov, predstavili bilanco prodaje glasbe v minulem letu in tako tudi veliki pok.
V lanskem letu se je tako prvič zgodil zgodovinski preobrat, da je bilo na svetovnem tržišču prodanih kar 4,3 milijona več nosilcev zvoka s "staro" glasbo, kot pa nosilcev z "novo" glasbo proizvedeno v tem letu.
Svoje so dodali tudi YouTube in podobni "glasbeni servisi", ki so dovolj jasno razložili, da je trend ogledov in poslušanj "stare" glasbe oz. "starih izvajalcev" že občutno prekoračil to "novo" oz. "nove izvajalce" in le še pridobiva v primerjalni rasti.
Obenem je bilo pojasnjeno tudi, da se je v lanskem letu povečal trend poslušanja glasbe starejše od 10 let, vzporedno pa je zabeležen padec poslušanj in prodaj "nove" glasbe izdelane v zadnjih 18ih mesecih.
Še pred 10imi leti je bila recimo situacija povsem obrnjena, saj so prodajalci po svetu prodali kar 150 milijonov nosilcev zvoka "nove" glasbe več, kot tiste "stare". In tudi prodajalci so si enotni – "nova" glasba si je pač enostavno preveč podobna in kot takšna nezanimiva, razen kakopak redkih svetlih izjem.

Znanost potrdila – "Sodobna" glasba je predvsem glasno hreščanje in plagiatorsko štancanje


Da je zadeva že zelo resna, nenazadnje je vpliv glasbe v človeškem vsakdanu resna zadeva, so potrdili tudi znanstveniki, ki v svoji študiji, objavljeni v Scientific Reports, potrjujejo, da se zadnja leta dogaja čista ustvarjalna suša "nove" glasbe. A to je šele začetek.....
Znanstveniki v Španiji so za zaključke v svoji raziskavi uporabili velikanski arhiv Song Dataset Million, ki omogoča zvočno in tekstovno primerjalnost skladb vse od 1955 do 2010.
Ekipa znanstvenikov, pod vodstvom specialista umetne inteligence Joan Serra, je, tudi s pomočjo zapletenih algoritmov, primerjalno obdelovala glasbo zadnjih 50 let in ugotovila tudi, da so sodobne pop skladbe od 2010 resnično dosti glasnejše, a tudi bistveno skromnejše glede uporabljanih akordov, melodij in vrst zvoka primerjalno s skladbami do 2010.
Ugotovili so tudi zelo revnejšo paleto barv glasu v skladbah od 2010 do danes, primerjalno s tistimi do 2010, kakor tudi neprimerno bolj skromna besedila v naboru raznolikosti izrazov.
In seveda tudi mizernost instrumentov v "novi" glasbi, v kateri kraljujeta predvsem sintisajzer in električna kitara, za razliko od "stare" glasbe, kjer je običajno v rabi od 5 pravih instrumentov, pa vse tja do orkestra.
"Nova" glasbena industrija je sicer že zadnjih 10 let na ostrih obleganjih glasbenih kritikov in urednikov zaradi (pre)glasnosti in vsega navedenega, a tokrat se je prvič zgodilo, da je ekipa znanstvenikov tudi dejansko izmerila svoje zaključke na osnovi res velikega nabora izbire podatkov.
Svoje je dodala tudi znamenita revija Rolling Stone, kjer so dovolj jasno razložili, da top 21 v lestvici 500 največjih albumov vseh časov ni bila spremenjena že vse od leta 2003.
Da "nova" glasba oz. nje izvajalci vedno bolj padajo v brezno brez povratka priča tudi to, kar lahko opazi prav vsak izmed nas – koncerti oz. javni nastopi.
Medtem ko "stara" garda polni stadione in jo še dodatno vlečejo iz že zaslužene penzije, da polnijo koncertna prizorišča s samostojnimi koncerti pred krepkimi tisoči, celo milijoni oboževalcev, tako starejših, mlajših mladincev in mladincev, v okviru razprodanih turnej, pa ta "novi" na stadione sploh ne upajo in še za kakšen "večji" event se jih združi po nekaj skupaj za vsak pol urni nastop v enem večeru, da se jih vsaj nekaj publike nabere, pa še v teh nastopih postavljajo v ospredje bizarne kulise, manjko garderobe in specialne efekte, namesto svoje glasbe, kar sicer lahko razumem, čeprav ni kaj razumeti.
Priznam, zaskrbljen sem bil, ker zadnjih 10 let enostavno nisem videl naslednikov "stare" glasbe in zdaj, po vseh teh strokovnih in znanstvenih rezultatih, ter številnih iz "stare garde", ki v zadnjih letih vedno pogosteje zapuščajo ta svet, sem še bolj.
Glasbo imam rad, zelo, in verjamem, da sem le eden v milijardni množici, katerim dan ne mine brez glasbe, ki je po mojem eden tistih vitalno pomembnih delov človeštva. In z glasbo je kot s hrano ali pijačo – dobre, odlične, se nikoli ne naješ ali napiješ.
V "sodobni pop glasbi" pa, v večini primerov, žal, in pri vseh naporih, ne najdem ničesar dovolj uporabnega, razen plehkosti, poneumljenih besedil in videospotov, za katere se še nisem odločil, ali jokati sproti, ali počakam da se nabere, pa bom potem cel teden skupaj.
Kot sem že rekel – "nova" glasba zadnjih 15ih letih, razen svetlih izjem, kot kaže pa tudi tista še novejša v prihajajočih naslednjih letih, bi po mojem morala biti zapisana na seizmografih, ne pa na nosilcih zvoka.
Ampak v naši mali podalpski smo, kot ponavadi za vse, našli rešitev tudi za ta "novo" glasbo – naše parlamentarne brihte so enostavno uvedle kvote za "novo" glasbo. Jebe se njim za vse znanstvene dokaze sveta, Slovenija je melodija zase.....običajen requiem pač.....

Kolumna  je bila prvotno objavljena na spletni strani Blog Don Marko M in jo na našem portalu objavljamo z dovoljenjem avtorja. Vabljeni k branju tudi ostalih vsebin na omenjeni spletni strani.

 

Kolumna izraža avtorjevo osebno mnenje in ne odraža nujno mnenja spletnega portala Moj kraj.

Za prikaz gumbov, kot so "Všeč mi je", "Deli na FB", "Tweet", "G+" in komentarjev socialnih omrežij omogočite piškotke v nastavitvah, ki jih odprete na zavihku "Zasebnost" ob strani levo ali spodaj na gumbu "Dovoli piškotke"! Za pravilno delovanje novih nastavitev osvežite stran s pritiskom na tipko "F5".
Nahajate se: MKR Glasba Prvič v zgodovini – "stara" glasba povozila "novo" glasbo